Ki hogyan készült a plázanyitásra?

A bezárás előtti hétvégén, míg az áruházakban hosszú sorok kígyóztak, addig a plázákban viszonylag nyugalom volt jellemző, csak a lakásdekort áruló boltokban volt a szokásosnál nagyobb nyüzsgés.

A március 8-i boltzárásokat és szolgáltatások szüneteltetését 1 hónap eltelte után, hirtelen nyitás követett, melyre nem minden üzlet tudott azonnal reagálni. A webáruházakat is üzemeltető cégeknek a webshopos berendezkedésről gyorsan kellett visszaállnia a normál kerékvágásba, ami nem ment mindenhol egyszerre, de talán ők könnyebb helyzetben voltak, mivel a személyzet egy része zárt ajtók mögött bent volt a zárás alatt is az üzletben a webshopos rendelések miatt.

A ruhaüzletek, virágboltok, elektronikai cikkeket forgalmazó kereskedések, bútorboltok, szépségiparban tevékenykedők április 7-től újra fogadhattak vásárlókat, vendégeket. A nőnap óta zárva tartó, nem alapvető szükségleti cikkeket árusító üzletek újfajta négyzetméter-alapú szabályok betartatásával nyithattak meg újra a vásárlók előtt. Az üzletvezetőknek azonban igen rövid idő állt rendelkezésére felkészíteni az üzleteket a lehető legbiztonságosabb nyitásra és az új szabályokra.

A korábban is érvényes előírások - fertőtlenítők kihelyezése, kötelező maszk használat - mellett ezekben az üzletekben csak bizonyos számú vásárló jelenléte lett engedélyezve egyszerre. A kisebb boltokban volt ahol egy munkatársat állítottak a bejárathoz, pénztárakhoz, de volt olyan is, aki számlálót épített be a biztonsági kapujába vagy más technikai eszköz (kamera, chip, relé) segítségével mérte a vásárlók számát. Olyan boltok is akadtak, ahol nem készültek semmilyen számláló rendszerrel, mindössze kötelezővé tették a bevásárlókosarak használatát, melyből pontosan annyit tettek ki a bejárathoz, ahány vásárló egyszerre az üzletben tartózkodhat.

A plázákban lévő vendéglátó egységek, szabadidős ágazatoknak továbbra is zárva kell, lenniük, az éttermek továbbra is csak elvitelre szállíthatnak ételeket. A 30 napos zárást egy többnapos Magyarországon már évek óta igen nagyszerű kuponakció követett országszerte, ami szerencsére több üzlethelyiségnek is kapóra jött, hogy beindítsa a forgalmát.

De mi is zajlott a színfalak mögött? Hogy készültek fel a plázák a hirtelen nyitásra? Mi történt ebben az 1 hónapban?

A Master csoport közel 20 pláza takarításával foglalkozik az egész ország területén, 0-24 órás takarító szolgálat, higiéniai anyagbeszerzés mellett fertőtlenítő takarításokért is felelünk. Cégünk a zárás alatt is folyamatosan nyújtotta szolgáltatásait a plázákban. Egyes helyszíneken redukálták a szolgáltatási igényt, volt, ahol kevesebb dolgozóra volt szükség, de a legtöbb partnerünk továbbra is kérte az addig megszokott takarítási szolgáltatásokat. A munkatársak átcsoportosításával a felszabadult munkaerő idejét nagyobb takarítások elvégzésére fordítottuk a zárások alatt. A bevásárlóközpontokat covid protokollunknak megfelelően készítettük fel az újranyitásra, a hatékonyabb és gyorsabb munkavégzés érdekében emelt létszámmal.

Dolgozóink mindent elkövetnek annak érdekében, hogy covid mentes övezetet biztosítsanak a plázákban, a bejárati ajtók, liftek, mozgólépcsők fogantyúit, gombjait, a mosdókat 2 óránkénti fertőtlenítő protokoll szerint széles spektrumú, rövid hatóidejű virucid szereket használva fertőtlenítjük.

Azonban nagyon fontos, hogy mindig tartsuk be az aktuális szabályokat, várakozás közben is tartsunk 1,5 m távolságot egymástól, viseljünk maszkot a bevásárlóközpont teljes területén és figyeljünk oda a gyakori és alapos kéztisztításra!

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram